SANT PERE DE RODES

Ruta circular

Muntanya

Moderat

Excursió circular de només 12km però per gaudir tot un matí. Començant des de Selva de Mar gairebé a cota zero fins al Monestir de Sant Pere de Rodes d’on es pot observar gran part de la costa de la zona.

Carenejant una estona és on recollim la recompensa de l’excursió, unes vistes espectaculars del Golf de Roses i del Cap de Creus. L’excursió estaria dividida en tres parts realment diferenciades. La primera part és la pujada, feta des del primer moment cap al punt més alt, on ens trobarem amb el monestir. La segona és la carena de Sant Salvador, tot grimpant amb les grans vistes de fons. La tercera és la baixada, un pendent molt pronunciat pel que és millor anar mentalitzat.

• On menjar i dormir…
Ruta Sant Pere de Rodes
Ruta circular Monestir de Sant Pere de Rodes. 12km.

Recorregut

Selva de Mar-Sant Pere de Rodes-Selva de Mar 24km

19 de maig’17

La sortida comença a Selva de Mar, sortint del poble per on està el cementiri comença la pujada que ens portarà al Monestir de Sant Pere de Rodes. Durant la pujada anem seguint les marques vermelles i blanques de GR. Anem veient a la part més alta de la serra les runes del Castell de Verdera, però sense rastre del monestir.

Després d’una hora de pujada ben bona, de sobte, apareixem a un pàrquing des d’on et trobes amb les vistes del Monestir a tocar.

Rodegem el Monestir des d’on tenim una panoràmica de Port de la Selva, Llançà i Colera. Enfilem cap a les runes que ens han acompanyat durant la pujada i el creuem pel mig per continuar el camí per la Carena de Sant Salvador de Verdera.

Comencem des del cim de la serra i anem carenejant on en gran part s’ha de grimpar.

A mitja carena val la pena prendre’s un moment per gaudir de les vistes. Es veu perfectament tot el Golf de Roses i la Badia del Port de la Selva.

Ens trobem un cartell al mig de la carena que ens indica que comença la baixada cap a Selva de Mar. Aquesta baixada és pronunciada i incòmode, al començament molt rocos, després amb molta branca i fullaraca, i finalment quan comença la part boscosa és més terrosa, però prepareu les cames perquè per molt que canviï el terreny, tota la baixada és igual de pronunciada.

Quan comença a afluixar el pendent és per enllaçar amb una pista que et porta al final del camí.

Ja estem al punt d’inici, Selva de Mar.

• On menjar i dormir…

Notice: presscore_display_share_buttons_for_post s'ha cridat de manera incorrecta. Function is deprecated, use the7_display_post_share_buttons instead. Mireu La depuració en el WordPress per a més informació. (Aquest missatge s'ha afegit en la versió 7.8.0.) in /home/gransrepwa/www/wp-includes/functions.php on line 4992

Deixa un comentari

La teva direcció de correu electrònic no serà publicada Els camps requerits estan marcats amb *

Publicar comentari

CONTACTA AMB GRANS REPTES

Si vols estar al dia de cada moviment, subscriu-te al nostre blog

gransreptes.com

Per qualsevol consulta, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres