GR-92

Ruta lineal

Costa

Fàcil

Aquesta increïble ruta recorre tot el territori català des del sud fins al nord per la costa del Mediterrani. Nosaltres, per qüestió de temps vam fer les etapes de Begur fins a Cotlliure. La gran majoria del camí transcorre aprofitant els camins de ronda, així que és força accessible i no té gaires desnivells.

És un GR d’una extraordinària bellesa, on en tot moment et segueix el mar i la brisa. Francament molt recomanable.

Ruta GR92 Camí de Ronda

1a Etapa

BEGUR-L’ESTARTIT 18KM

20 de abril’13

Aquesta etapa té dues variants, o per la costa o per l’interior. Nosaltres vam decidir fer-la per la costa. En realitat és més planer i curt en quilometres. Però ens vam trobar que el Ter baixava amb molta aigua i no el vam poder creuar. La solució va ser remuntar el riu fins a arribar a Torroella de Montgrí per poder creuar i tornar a baixar per l’altre riba. En fi, si creieu que no podreu passar és millor triar la ruta d’interior, ja que vam acabar afegint 2h més a la nostra ruta.

2a Etapa

L’ESTARTIT-EMPÚRIES 21KM

21 de abril’13

Aquesta etapa és d’una gran bellesa.

En començar, enfiles cap al cim de Rocamaura on deixes l’Estartit als teus peus i t’allunyes de la costa agafant una bona perspectiva del recorregut a fer.

En quant arribes a la urbanització Montgó on pots fer una parada, les 2h 20 min restants acaben per fer-se llargues.

El tram final on predomina el pi, el camí es perd en algun moment, tot i que no té pèrdua.

3a Etapa

EMPÚRIES -ROSES 31KM

22 de abril’13

Aquesta etapa és sens dubte una de les més llargues de totes.

Només sortir d’Empúries pots veure Roses al final de la badia, destí final de l’etapa.

La nostra opció de ruta fou fer-la per l’interior, en aquest cas passant pels Aiguamolls de l’Empordà, on en algun moment hi ha possibilitats de despistar-se del camí.

Finalment arribes a Empuriabrava, bon lloc per carregar piles per afrontar l’eterna arribada a Roses.

4a Etapa

ROSES-CADAQUÉS 22KM

23 de abril’13

En aquesta etapa hi trobem les cales més reconegudes com Cala Montjoi i Cala Jóncols

El camí en tot moment no deixa de banda la costa escarpada, fet que permet gaudir d’unes molt bones vistes.

Finalment l’entrada a Cadaqués es fa per una pista envoltada d’oliveres que baixa molt a poc a poc sense deixar de vista al fons el nostre destí.

5a Etapa

CADAQUÉS-EL PORT DE LA SELVA 24KM

24 de abril’13

L’opció que ens donava la guia per aquesta etapa era seguir els camins de Ronda fins al far del Cap de Creus, per després enllaçar amb el GR 11. Nosaltres vàrem optar per seguir el traçat original anant per l’interior, per acabar al Port de la Selva. Tot i que no gaudiràs de vistes costaneres i escarpades, els paisatges són igualment increïbles.

6a Etapa

EL PORT DE LA SELVA-PORTBOU 20KM

25 de abril’13

Aquesta etapa va seguint el camí de Ronda mentre vas travessant urbanitzacions i pobles, com Llançà i Colera.

En el tram final, puges fins al coll del Frare on es veu al fons Portbou i les seves vies del tren.

7a Etapa

PORTBOU-BANYULS DE LA MARENDA 17KM

26 de abril’13

En aquesta etapa cal tenir en compte si bufa forta Tramuntana, ja que el camí passa vora el mar pels penya-segats.

En el moment en què es fa la primera pujada, arribes al memorial de l’exili travessant així la frontera entre Catalunya i França.

El traçat passa pel Centre mèdic de Perafita on finalment arribes a Banyuls de la Marenda.

8a Etapa

BANYULS DE LA MARENDA-COTLLIURE 18KM

27 de abril’13

El recorregut segueix la costa i els penya-segats, però vàrem decidir fer el tram per l’interior a causa del mal temps, seguint la carretera N-114 fins a Portvendres on enllaces amb el tram original passant per carretera transitada.

Notice: presscore_display_share_buttons_for_post s'ha cridat de manera incorrecta. Function is deprecated, use the7_display_post_share_buttons instead. Mireu La depuració en el WordPress per a més informació. (Aquest missatge s'ha afegit en la versió 7.8.0.) in /home/gransrepwa/www/wp-includes/functions.php on line 4992

Deixa un comentari

La teva direcció de correu electrònic no serà publicada Els camps requerits estan marcats amb *

Publicar comentari

CONTACTA AMB GRANS REPTES

Si vols estar al dia de cada moviment, subscriu-te al nostre blog

gransreptes.com

Per qualsevol consulta, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres