GR-83

Ruta lineal

Muntanya

Dificil

Aquesta ruta et permet conèixer Catalunya del mar fins a un dels cims més alts de la frontera. Passant des dels vivers de Mataró fins a l’alta muntanya de Pla Guillem.

Dos consells importants. Primer, penseu que us trobareu amb alguns problemes d’allotjament en les primeres etapes, així que aneu previnguts i equipats. I segon, el més important, mireu la previsió del temps. Si teniu pensat fer el cim del Canigó, és molt important que sapigueu l’estat del terreny, o bé anar equipats.

Ruta GR83
Ruta GR83. De Mataró a Prada de Conflent

1a Etapa

MATARÓ-RIELLS I VIABREA 33,9km

15 de maig’14

Primera etapa molt tranquil·la, sense masses dificultats. Anem perdent el mar de vista fins a arribar als peus del Montseny.

Cal destacar que a Riells-Viabrea no trobareu on dormir. Hi ha algun hostal a prop però us farà desviar del camí.

2a Etapa

RIELLS I VIABREA-JOANET 21,1km

16 de maig’14

Important, en aquesta etapa també es farà difícil dormir! La casa de colònies de Joanet està tancada, així que descartada. Sempre es pot retallar i acabar la ruta dormint a Arbúcies on hi ha més allotjament. Si no, a nosaltres ens van atendre de manera increïble a una casa de turisme rural a la carretera direcció Joanet, però en realitat lloguen la casa sencera. Cal Masover.

3a Etapa

JOANET-OSOR 18KM

17 de maig’14

Aquesta etapa és increïble en paisatges. Però sobretot, consell important, aneu amb compte quan arribeu al punt on es coincideix amb el GR178-2, per la zona de la Font de la Formiga. En aquell punt nosaltres ens vam equivocar i vam començar a seguir el GR178. Per un costat ens va anar bé perquè acaben per coincidir a l’hostatgeria on vam dormir (i des d’on després segueix el nostre GR) però el moment de pèrdua per les Guilleries, encara que rodejats d’un paisatge fabulós, és força desconcertant!

4a Etapa

OSOR-SANT SALVADOR DE PUIG-ALDER 28KM

18 de maig’14

Començar el dia rodejant el pantà de Susqueda no té preu. Això si, tot i que anàvem preparats per dormir en refugis no sabíem que el primer ens el trobaríem tancat. Després d’estona buscant la clau i trucant a un número de telèfon on ningú contestava vam acabar per dormir al ras. I creieu-me que fa molt de fred si no vas condicionat. Per pujar al refugi de Sant Salvador de Puig-Alder es fa per un camí que enfila un turó, aquest tram no està marcat, ja que al matí s’haurà de desfer pel mateix lloc. Tot i les condicions en les que vam passar la nit, va valer la pena.

5a Etapa

SANT SALVADOR DE PUIG-ALDER-OLOT 14KM

19 de maig’14

Etapa curta i amb una entrada increïble per la Fageda d’en Jordà. L’arribada a Olot s’acaba fent una mica llarga, però després de fer nit al mig del no-res s’agraeix arribar a la civilització.

6a Etapa

OLOT-BEGET 25,2KM

20 de maig’14

Aquesta etapa potser és la més desagraïda fins que no arribes al destí. Comencem sortint d’Olot per una zona molt industrial primer i per urbanització després. Enllacem amb una pista que no deixem fins passada força estona i l’últim tram de baixada cap a Beget acaba per fer-se pesat. Això sí, un cop apareix Beget al fons veus que ha valgut la pena.

7a Etapa

BEGET-PRATS DE MOLLÓ 19,5KM

21 de maig’14

Inici amb una pujada per corriol molt pronunciada fins a arribar a Coll Malrem.

Paisatges increïbles entre verd fins a travessar la frontera on hi ha el monument als exiliats. Despès l’etapa es fa més portable fins a arribar al destí.

8a Etapa

PRATS DE MOLLÓ-REFUGI DE MARIALLES 19KM

22 de maig’14

Tot i ser una etapa curta és dura en desnivell. Quan agafes el Tour du Canigó fins a arribar a Pla Guillem comences a pensar en tot el que has fet, vens del mar, sentint la brisa i les gavines i ara et trobes al mig del no-res i del tot. Amb l’aire gèlid i envoltat de neu. I al fons, lluny però ja a tocar veus el cim del Canigó, el punt més alt del GR i que hauràs pujat des del km zero.

9a Etapa

REFUGI DE MARIALLES-REFUGI DE CORTALETS 14KM

23 de maig’14

Aquí és on es decideix tot. Aquesta etapa és la que estem esperant des del primer dia. Comença l’ascens als 2.784m del cim del Canigó, a més atacat des d’una de les vessants més complicades, la famosa Xemeneia.

Tot i que finalment vam aconseguir el nostre objectiu, vam patir un accident pel camí que ens va fer avortar l’última etapa fina a Prada de Conflent.

Així que dues coses, molta cura amb la neu si no porteu el calçat adient i MOLTES GRÀCIES per l’ajuda a la gent del refugi de Cortalets i a la policia francesa de la zona.

Notice: presscore_display_share_buttons_for_post s'ha cridat de manera incorrecta. Function is deprecated, use the7_display_post_share_buttons instead. Mireu La depuració en el WordPress per a més informació. (Aquest missatge s'ha afegit en la versió 7.8.0.) in /home/gransrepwa/www/wp-includes/functions.php on line 4992

2 comentaris

• Bona tarda Pablo, en breu ens posarem en contacte per mail a l’adreça que ens has facilitat per aclarir els dubtes que puguis tenir! Moltes gràcies per confiar en Grans Reptes!!

Deixa un comentari

La teva direcció de correu electrònic no serà publicada Els camps requerits estan marcats amb *

Publicar comentari

CONTACTA AMB GRANS REPTES

Si vols estar al dia de cada moviment, subscriu-te al nostre blog

gransreptes.com

Per qualsevol consulta, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres