GR-241

Ruta circular

Muntanya

Fàcil

Aquesta és una ruta circular amb inici i final a Borredà pensada per gaudir dels canvis de paisatges del Berguedà, per disfrutar caminant força però sense un gran esforç, ja que els desnivells, a excepció d’una etapa no són gaire pronunciats. De la nostra ruta personalitzada només cal destacar el canvi d’allargar la segona etapa, ja que no vam trobar lloc per dormir on teníem pensat, així que vam fer nit a un refugi a mig camí. Això va fer que la tercera etapa quedés curta d’aquesta manera vam poder gaudir de la bellesa del poble de La Nou de Berguedà.

Ruta circular GR-241
Ruta circular GR-241. Ruta circular per la zona del Berguedà amb origen i final a Borredà.

1a Etapa

BORREDÀ-COBERT DE PUIGCERCÓS 15,5KM

3 d’abril’15

Iniciem l’etapa ben d’hora per arribar per dinar. Ens va bé, ja que vam perdre una hora en seguir un camí erroni per on no hi havia manera de sortir. Tornant per les nostres passes vam reprendre a bon ritme per pista, molt d’asfalt en aquesta etapa, bastant plana i sense complicació.

A pocs metres d’arribar a la cruïlla de destinació, veus que no és un poble sinó una cruïlla on hi ha un càmping, una pensió i gens de cobertura mòbil.

2a Etapa

COBERT DE PUIGCERCÓS-SANT ROMÀ DE LA CLUSA 21,3KM

4 d’abril’15

Iniciem aquesta etapa sabent que serà la més llarga i amb el desnivell positiu més alt de la ruta.

A 20 min. trobem un refugi on fer nit si al Cobert de Puigcercós no fos possible.

Quan comences l’ascens, notes que realment estàs de ruta, sorprenen els canvis de vegetació i clima en pocs km. Quan arribes al punt més alt de l’etapa gaudeixes de les vistes sense cap arbre que et tapi el paisatge.

Un cop arribats al refugi de Sant Romà de la Clusa, hi ha un camí fora de ruta fins a un mirador que NO us podeu perdre.

3a Etapa

SANT ROMÀ DE LA CLUSA-LA NOU DE BERGUEDÀ 8,9KM

5 d’abril’15

Comencem etapa curta, pensant que serà un passeig,  ja que és tot baixada. I és veritat, 2 hores de baixada on vam agrair gaudir de bon clima. Fulla i roques és el que et trobes en el descens, molt pronunciat i relliscós.

Arribats a La Nou de Berguedà hi ha diversos camins fora de ruta. Un altre cop, com al refugi, hi ha un mirador amb vistes al poble…

Sense paraules.

4a Etapa

LA NOU DE BERGUEDÀ-BORREDÀ 16,4KM

6 d’abril’15

Últim dia, sortim d’hora, i ens trobem una boirina que fa que qualsevol racó valgui la pena fotografiar.

Una etapa amb força pista que ens porta fins al final d’aquest GR sense grans dificultats, que fan que puguis encantar-te amb els paisatges de la zona.

Arribats a Borredà, finalitzada la ruta… comencem a planificar la següent!!!!

Notice: presscore_display_share_buttons_for_post s'ha cridat de manera incorrecta. Function is deprecated, use the7_display_post_share_buttons instead. Mireu La depuració en el WordPress per a més informació. (Aquest missatge s'ha afegit en la versió 7.8.0.) in /home/gransrepwa/www/wp-includes/functions.php on line 4992

Deixa un comentari

La teva direcció de correu electrònic no serà publicada Els camps requerits estan marcats amb *

Publicar comentari

CONTACTA AMB GRANS REPTES

Si vols estar al dia de cada moviment, subscriu-te al nostre blog

gransreptes.com

Per qualsevol consulta, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres