GR-223

Ruta circular

Muntanya

Dificil

En aquesta ruta circular descobrim els racons més increïbles de l’illa de Menorca. Des de les cales més concorregudes fins als paratges més inhòspids i solitaris.

Tingueu en compte que gran part del GR passa per llocs amb poca ombra així que intenteu evitar els mesos de més calor,  la zona nord té pocs punts d’aigua cosa que afegeix més dificultat.

Aquesta ruta està plantejada per fer-la sense haver d’entrar a l’interior de l’illa per fer-hi nit, mireu abans la disponibilitat dels allotjaments, ja que pot ser que només obrin en temporada.

Ruta GR-223 Camí de Cavalls
Ruta GR-223 Camí de Cavalls 185km. Volta completa a l'Illa de Menorca.

1a Etapa

MAÓ-ARENAL D’EN CASTELL 33km

7 de maig’15

Etapa de gran bellesa, on trobem diverses cales amb casetes de pescador, on li dóna un encant bucòlic ideal per esmorzar-hi mentre observem la imminent sortida del sol.

Val la pena fer una parada tècnica al poblet d’Es Grau on hi ha un encant privilegiat.

Finalment l’últim lloc on poder-se abastir de provisions, abans d’arribar al destí, és al poble d’Addaia.

2a Etapa

ARENAL D’EN CASTELL-FORNELLS 10km

8 de maig’15

Etapa de transició entre bosc de pins, pista ii carretera.

Compte a l’hora de caminar per carretera, ja que no disposa de gran voral per fer-ho.

3a Etapa

FORNELLS-CALA MORELL 36KM

9 de maig’15

Etapa dura però de les més precioses.

Durant el recorregut, trobem una gran varietat paisatgística, des del color òxid de les cales i penya-segats, fins a camps i boscos.

Cal destacar diverses cales i platges de gran importància com Platja de Cavalleria, Platja de Binimel·là i Cala Pregonda.

Recorregut amb cap punt d’aigua on poder abastir-se i amb molt poca ombra.

4a Etapa

CALA MORELL-CIUTADELLA 19KM

10 de maig’15

Etapa amb poc desnivell, on la majoria de terreny és pla i àrid.

Des del camí es veu en tot moment el mar i l’escarpada costa i anem deixant enrere el Far  de Punta Nati.

El punt més alt on podem tenir unes grans vistes és des del Turó de Bajolí, bon lloc per fer-hi una parada.

Finalment abans d’arribar a l’urbanització Calespiques podem observar el Pont d’en Gil una gran obra natural.

Per acabar cal fer esment a la deixadesa de la urbanització Calespiques tot i que  ens serveix com a lloc d’avituallament.

5a Etapa

CIUTADELLA-CALA’N BOSCH 17KM

11 de maig’15

En aquesta etapa inicialment anem caminant per terreny àrid i la vegada rocós, mentre anem deixant enrere la gran Ciutadella.

Cal destacar que pràcticament més de la meitat de l’etapa ens la passem caminant entre urbanitzacions, bon lloc però, per carregar-nos de provisions si fes falta.

Finalment abans d’arribar a Cala’n Bosch observem el far d’Artrutx (bar restaurant en temporada alta)

6a Etapa

CALA’N BOSCH-SANT TOMÀS 26KM

12 de maig’15

En aquesta etapa passem per les cales i platges amb més renom de tota l’illa, des de la platja de Son Saura, Cala en Turqueta, Cala Macaralleta i Macarella, Cala Galdana (aquesta última bon lloc per parar).

Un cop arribats a Cala Mitjana tenim dues opcions per on continuar la nostra ruta, o bé la fem per l’interior o bé per la costa.

Nosaltres decidim continuar pel traçat original del GR anant per l’interior per tenir una altra visió de l’illa, descobrint així barrancs com el de Trebalúger.

7a Etapa

SANT TOMÀS-CALA PORTER 14KM

13 de maig’15

En aquesta etapa cal decidir inicialment si volem caminar per les platges de Son Bou o bé caminar per l’interior per passar per la urbanització de Son Bou.

Un cop deixem enrere la urbanització anem fent camí per l’interior deixant de vista el mar.

Durant l’etapa vàrem poder gaudir de la companyia de la fauna de Menorca.

Finalment agafem el camí vell de Cala en Porter passant per masies, horts i camps de nespres.

8a Etapa

CALA PORTER-PUNTA PRIMA 17KM

14 de maig’15

En aquesta etapa anem fent camí per boscos d’alzina per l’interior fins a arribar a Es Canutells.

Arribats a aquest punt, el camí passa per la carretera durant 2 km, per empalmar amb el camí de murs de pedra seca fins a arribar a la urbanització Cap d’en Font.

Finalment caminem per urbanització fina al final del nostre destí.

Cal fer esment a la urbanització Binibèquer Vell reconstrucció d’un antic poble de pescadors.

9a Etapa

PUNTA PRIMA-MAÓ 13KM

15 de maig’15

Última etapa que ens portarà al final de la ruta, on el camí s’enfila per un terreny rocós.

Ja cap al final, passem per un antic camí empedrat, on ens deixa a Cala Sant Esteve, finalment el camí segueix la carretera que ens fa passar per Es Castell i al final de la nostra ruta: Maó

Notice: presscore_display_share_buttons_for_post s'ha cridat de manera incorrecta. Function is deprecated, use the7_display_post_share_buttons instead. Mireu La depuració en el WordPress per a més informació. (Aquest missatge s'ha afegit en la versió 7.8.0.) in /home/gransrepwa/www/wp-includes/functions.php on line 4992

Deixa un comentari

La teva direcció de correu electrònic no serà publicada Els camps requerits estan marcats amb *

Publicar comentari

CONTACTA AMB GRANS REPTES

Si vols estar al dia de cada moviment, subscriu-te al nostre blog

gransreptes.com

Per qualsevol consulta, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres