GR-176

Ruta circular

Muntanya

Fàcil

Abans de res, avisem que vam realitzar aquest GR a l’agost. Cosa poc recomanable, ja que és una ruta molt seca i sense gaires punts d’aigua.

Volem agrair a la gent que ens hem creuat en el camí, ens han omplert cantimplores i ajudat quan ho hem necessitat.

Tot i que la ruta circular (Navàs-Navàs) està marcada en 5 etapes a la guia, vam decidir caminar-la en 4 etapes. I finalment la vam acabar fent en 3 etapes pels pocs allotjaments (teníem pensat pernoctar en tenda la primera i tercera nit) i per no haver de dosificar tant l’aigua que dúiem vam assolir el Gran Repte fusionant la tercera i quarta etapa.

(Ens sap greu, però no localitzem les fotografies d’aquest GR)

Ruta circular GR-176
Ruta circular GR-176. Navàs

1a Etapa

NAVÀS-RIERA DE NAVEL 29,9KM

19 d’agost’13

Carreguem la motxilla de provisions per passar la primera nit en tenda.

Comencem deixant enrere el poble de Navàs per carretera i creuant urbanitzacions. Continuem per pista amb força pujada i el sol a l’esquena. Després d’11 km arribem a Castelladral, on no hi ha rastre de ningú però amb una font, únic punt de l’etapa on trobar aigua.

Continuem fins a La Casanova, on volem fer nit, però després de dinar i descansar una estona, decidim continuar fins a la Riera de Navel per trobar un lloc més fresc on dormir.

Plantem tenda i ens refresquem al riu després d’una etapa molt xafogosa.

2a Etapa

RIERA DE NAVEL-PUIG-REIG 19KM

20 d’agost’13

Iniciem l’etapa encara fosc.

La vegetació d’aquesta etapa no és tan seca com a la primera i fa que fins passades 2 hores no comencem a notar gaire calor.

Quan es veu Puig-Reig, encara lluny però de baixada, saps que s’apropa la primera recompensa de la ruta. La nostra sorpresa ve quan entres a Puig-Reig just per on està la piscina municipal. Aquesta és una gran recompensa pel que vagi en dies calorosos.

Després d’una remullada vital, una gerra a la terrassa del Bar Màgic, una migdiada a l’Hostal Sant Martí, sopar i fins l’endemà.

3a Etapa

PUIG-REIG-NAVÀS 34,2KM

21 d’agost’13

Comencem en forma, recuperats i amb l’intenció de dormir en tenda. Però un altre cop el sol pica i el desnivell de 300m en aquestes condicions ens deixen amb l’aigua justa. Arribats a Sant Pau de Pinós, creiem poc recomanable fer nit allà. Terreny molt àrid amb una vegetació molt seca.

Decidim continuar després de dinar i descansar una estona fins a trobar un lloc més òptim.

Com no trobem cap zona on ens sentim còmodes i no portem gaire aigua per l’endemà, continuem fins a Navàs d’una tacada i donem per finalitzat el GR.

Més dur del que pensàvem.

Notice: presscore_display_share_buttons_for_post s'ha cridat de manera incorrecta. Function is deprecated, use the7_display_post_share_buttons instead. Mireu La depuració en el WordPress per a més informació. (Aquest missatge s'ha afegit en la versió 7.8.0.) in /home/gransrepwa/www/wp-includes/functions.php on line 4992

2 comentaris

1. Acabo de completar el GR avui, el track de la feec q portava no coincidia algun tram amb la guia oficial, us va passar el mateix el 2013?

• Hola!! Poques vegades anem amb el track de la ruta, som més de guia en paper i d’anar a la cacera de les marques… No recordem cap punt on hi hagués pèrdua o diferència entre el traçat marcat i la guia (si bé és cert que la guia editada per la FEEC és del 2007). Ens podries dir exactament en quin punt hi havia diferències?

Deixa un comentari

La teva direcció de correu electrònic no serà publicada Els camps requerits estan marcats amb *

Publicar comentari

CONTACTA AMB GRANS REPTES

Si vols estar al dia de cada moviment, subscriu-te al nostre blog

gransreptes.com

Per qualsevol consulta, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres